questions about Donna

I've been thinking about Donna's whole role in the finale, all up to the end of Stolen Earth. In Turn Left, there's a bunch of different Donnas that I noticed.


There's the Doctor's Donna, who went in to that fortune teller's place. Her past was changed, which I think created a parallel Donna (the past one), because at the end it's still the Doctor's Donna that tells him what happened.


Rose meets the parallel past Donna, who then has to go back in time to stop her past self (which I think is another parallel Donna, cos that past self ends up meeting the Doctor and so on, while the Rose-Donna ends up dying to make sure her past self takes the left turn).


In the end it's the Doctor's Donna that tells him what happened, so either she has made up a bunch of parallel worlds and they've closed themselves up, having served their purposes, or they're all somehow going to come back to be used since that white haired girl at the Shadow Proclamation said that thing was on Donna's back.


Any speculation on that or am I just overanalysing? lol.

Comments

6 comments

Default avatar cat
×

What's wrong with this comment?

Let us know why you think this comment is inappropriate.

Jul 1, 2008 4:46PM EDT

lol that actually makes sense... think about it... the rose-donna saved hersel by making her turn left. but that donna already had the bug on her back, so common sense dictates that that donna has gone through the series and met the doctor etc so the doctors donna is the one from the alternate dimension with the bug on her back?
lol could be a very easy reset button for the finale... i mean this could be another parallel universe from the one we're used to watching...
just an expansion on your ideas lol

Picture?type=square&height=200&width=200
×

What's wrong with this comment?

Let us know why you think this comment is inappropriate.

Jul 1, 2008 10:11PM EDT

yay, someone agrees with me, lol. as soon as I watched that episode though, all I could think about was why no one had posted anything about it! haha. That and "OMG I can't believe I have to wait another week to watch the finale!"

Default avatar cat
×

What's wrong with this comment?

Let us know why you think this comment is inappropriate.

Jul 2, 2008 6:40AM EDT

hehe 3 days! lol im so curious about how theyve gotten around the whole re-generation thing! but you know whats depressing... once saturday is done with we gotta wait till christmas for another taste lol
damn.

Picture?type=square&height=200&width=200
×

What's wrong with this comment?

Let us know why you think this comment is inappropriate.

Jul 2, 2008 7:24AM EDT

I think she is a time lord or the mother of one or all.

Picture?type=square&height=200&width=200
×

What's wrong with this comment?

Let us know why you think this comment is inappropriate.

Jul 2, 2008 4:46PM EDT

ahaha that would be so weird if they brought Gallifrey back via Donna.
you know, that got me thinking... if there's parallel Earths (not just Pete's World), wouldn't there be parallel Gallifreys? And as we saw in the episode that introduced Pete's World, it's hard to travel between to universes, and that's why, if there are parallel Gallifreys, the Time Lords have never crossed paths with the Doctor? Just another theory I've been overanalysing... ;)
they better have a LOT of those specials or they're gonna have a really upset fanbase! lol. and hopefully it's not all a reset!!

Default avatar cat
×

What's wrong with this comment?

Let us know why you think this comment is inappropriate.

Jul 3, 2008 5:59AM EDT

for the next year, there will be four specials. And a lot time for Moffat to write the best storyline ever heard of ;)

Want to comment on this? First, you must log in to your SideReel account!